Specialitou šachu je možnost remizovat partii dohodou. V praxi to vypadá tak, že hráč provede svůj tah, nabídne remízu (slovy "nabízím remis", "navrhuji remízu" apod.) a teprve potom zmáčkne hodiny. Druhý hráč pak může nabídku přijmout a partie skončí okamžitě remízou.Šachové hodiny jsou tvořeny dvěma hodinami spojenými tak, že po startu běží vždy právě jedny, zatímco druhé stojí. Jakmile hráč dokončí tah, stiskem tlačítka zastaví svoje hodiny a spustí čas protihráče.Rošáda (též rocháda) je společný tah králem a věže, který má každý ze soupeřů právo udělat jen jednou v partii. Smysl rošády spočívá v tom, že se král nacházející se ve středu šachovnice v původním postavení "odklízí" na bezpečné místo a věž na druhé straně vstupuje do hry.
Jak dlouho trvá šachová partie : „Třeba když partie trvá 4 hodiny, tak hráč musí být přítomen, když mu běží čas a je na tahu, ale když je řada na soupeři, může si třeba odskočit, nebo se projít po hracím sále,“ dokazuje aktuálně nejlepší český šachista David Navara, že si hráč při souboji umí alespoň trochu odpočinout.
Jak tahnou šachové figurky
Jak táhnout dámou
Může se pohybovat jakýmkoli přímým směrem – dopředu, dozadu, do stran nebo úhlopříčně – jakkoli daleko, pokud jí v cestě nestojí vlastní figury. Stejně jako v případě všech figur, pokud sebere soupeřovu figuru, její tah tím končí. Všimněte si, jak bílá dáma sebere černou dámu a černý král musí uhnout.
Jak končí šachy : Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat (též šach-mat, původně znamenající „šáh (král, panovník) je mrtev“), tzn. konec hry, vítězství hráče, který takto úspěšně soupeřova krále napadl.
Kůň (jezdec)
Má nejoriginálnější pohyb ze všech kamenů. Jezdec se pohybuje o dvě políčka rovně a o jedno do strany, takže do tvaru písmene L. Když jakémukoliv jezdci stojí v cestě soupeřova figurka, tak ji může přeskočit.
Jestliže jste v šachu, nesmíte dělat rošádu. Nesmíte udělat rošádu, kdybyste se po ní ocitli v šachu. Při rošádě nesmí váš král táhnout přes ohrožené pole, ani nesmí skákat přes vlastní věž, jestliže věž stojí na ohroženém poli.
Jak se táhne koněm
Jezdec (také kůň) je jeden ze šachových kamenů, společně se střelcem patří mezi lehké figury. Má atypicky způsob pohybu: přesune o dvě pole svisle nebo vodorovně a poté ještě o jedno pole kolmo na původní směr – cesta připomíná písmeno L.Nejdelší šachová partie v historii trvala 20 hodin a 15 minut. Odehrála se v Bělehradě mezi hráči Nikoličem a Arsovičem. Hra skončila remízou. Nejdelší šachová hra bez ztráty jediné figurky se odehrála v Menšenu v roce 1994 v souboji mezi Nuberem a Keckeisenem.Pohybuje se rovně pouze směrem dopředu, nikdy ani o krok zpátky. Pěšec, který v partii ještě netáhl, může táhnout o jedno nebo o dvě pole dopředu. Potom už pouze o jedno pole. Pěšec sice chodí pouze rovně dopředu, ale soupeřovy figurky bere o jedno pole šikmo.
Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat (též šach-mat, původně znamenající „šáh (král, panovník) je mrtev“), tzn. konec hry, vítězství hráče, který takto úspěšně soupeřova krále napadl.
Proč se na koně nasedá zleva : Tento starodávný zažitý zvyk si lidé vštípili do hlavy údajně kvůli dřívějšímu nošení meče. Dříve totiž vojáci nosili meč na svém levém boku, proto když nasedali na koně, nasedali do třmenu svou levou nohou z levé strany koně. V opačném případě by jim totiž při nasedání a sesedání překážel meč.
Kolik prumerne stojí kůň : Hříbě nebo mladého neobsednutého koně koupíte za 10‒200 tisíc korun. Obsednutý a zároveň kvalitnější kůň už stojí 500 až 800 tisíc. A pokud se jedná o koně s výsledky, pohybujeme se někde na úrovni 2‒2,5 milionu korun, či dokonce ještě výše.
Jak nejlépe začít šachovou partii
Jezdce a střelce se v zahájení snažíme vyvinout rychle (nejlépe každým tahem další vyvinutí figury), aktivně (figury raději útočí než brání) a harmonicky (figury se chtějí podporovat, nechtějí si překážet). Vyvinuté figury bojují o střed, vytvářejí hrozby a kryjí hrozby soupeře.
Kůň (jezdec)
Má nejoriginálnější pohyb ze všech kamenů. Jezdec se pohybuje o dvě políčka rovně a o jedno do strany, takže do tvaru písmene L. Když jakémukoliv jezdci stojí v cestě soupeřova figurka, tak ji může přeskočit.Chovatelské dospělosti koně dosahují v závislosti na plemeni. Chladnokrevná plemena dospívají dříve – ve 2,5-3 letech u klisen, ve 3 letech u hřebců. Teplokrevná plemena dospívají o něco později – ve 3,5-4 letech u klisen, ve 4 letech u hřebců. Tělesné dospělosti dosahují koně zpravidla v 5-7 letech.
Kdo vymyslel hru šachy : Od kdy jsou známy ŠACHY – nejstarší hra světa Prý ji vynalezl moudrý učenec z Indie pře 2000 lety. Nejznámější pohádkou o počátcích šachu je o Sissovi ben Dahirovi: Mladý král Šahram nevládl národu spravedlivě. Učený Sissa ben Dahir vymyslel šachovou hru a na ní králi ukázal, že se bez lidu nemůže obejít.
Antwort Jak funguje remíza v šachách? Weitere Antworten – Jak funguje remíza v šachu
Specialitou šachu je možnost remizovat partii dohodou. V praxi to vypadá tak, že hráč provede svůj tah, nabídne remízu (slovy "nabízím remis", "navrhuji remízu" apod.) a teprve potom zmáčkne hodiny. Druhý hráč pak může nabídku přijmout a partie skončí okamžitě remízou.Šachové hodiny jsou tvořeny dvěma hodinami spojenými tak, že po startu běží vždy právě jedny, zatímco druhé stojí. Jakmile hráč dokončí tah, stiskem tlačítka zastaví svoje hodiny a spustí čas protihráče.Rošáda (též rocháda) je společný tah králem a věže, který má každý ze soupeřů právo udělat jen jednou v partii. Smysl rošády spočívá v tom, že se král nacházející se ve středu šachovnice v původním postavení "odklízí" na bezpečné místo a věž na druhé straně vstupuje do hry.
Jak dlouho trvá šachová partie : „Třeba když partie trvá 4 hodiny, tak hráč musí být přítomen, když mu běží čas a je na tahu, ale když je řada na soupeři, může si třeba odskočit, nebo se projít po hracím sále,“ dokazuje aktuálně nejlepší český šachista David Navara, že si hráč při souboji umí alespoň trochu odpočinout.
Jak tahnou šachové figurky
Jak táhnout dámou
Může se pohybovat jakýmkoli přímým směrem – dopředu, dozadu, do stran nebo úhlopříčně – jakkoli daleko, pokud jí v cestě nestojí vlastní figury. Stejně jako v případě všech figur, pokud sebere soupeřovu figuru, její tah tím končí. Všimněte si, jak bílá dáma sebere černou dámu a černý král musí uhnout.
Jak končí šachy : Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat (též šach-mat, původně znamenající „šáh (král, panovník) je mrtev“), tzn. konec hry, vítězství hráče, který takto úspěšně soupeřova krále napadl.
Kůň (jezdec)
Má nejoriginálnější pohyb ze všech kamenů. Jezdec se pohybuje o dvě políčka rovně a o jedno do strany, takže do tvaru písmene L. Když jakémukoliv jezdci stojí v cestě soupeřova figurka, tak ji může přeskočit.
Jestliže jste v šachu, nesmíte dělat rošádu. Nesmíte udělat rošádu, kdybyste se po ní ocitli v šachu. Při rošádě nesmí váš král táhnout přes ohrožené pole, ani nesmí skákat přes vlastní věž, jestliže věž stojí na ohroženém poli.
Jak se táhne koněm
Jezdec (také kůň) je jeden ze šachových kamenů, společně se střelcem patří mezi lehké figury. Má atypicky způsob pohybu: přesune o dvě pole svisle nebo vodorovně a poté ještě o jedno pole kolmo na původní směr – cesta připomíná písmeno L.Nejdelší šachová partie v historii trvala 20 hodin a 15 minut. Odehrála se v Bělehradě mezi hráči Nikoličem a Arsovičem. Hra skončila remízou. Nejdelší šachová hra bez ztráty jediné figurky se odehrála v Menšenu v roce 1994 v souboji mezi Nuberem a Keckeisenem.Pohybuje se rovně pouze směrem dopředu, nikdy ani o krok zpátky. Pěšec, který v partii ještě netáhl, může táhnout o jedno nebo o dvě pole dopředu. Potom už pouze o jedno pole. Pěšec sice chodí pouze rovně dopředu, ale soupeřovy figurky bere o jedno pole šikmo.
Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat (též šach-mat, původně znamenající „šáh (král, panovník) je mrtev“), tzn. konec hry, vítězství hráče, který takto úspěšně soupeřova krále napadl.
Proč se na koně nasedá zleva : Tento starodávný zažitý zvyk si lidé vštípili do hlavy údajně kvůli dřívějšímu nošení meče. Dříve totiž vojáci nosili meč na svém levém boku, proto když nasedali na koně, nasedali do třmenu svou levou nohou z levé strany koně. V opačném případě by jim totiž při nasedání a sesedání překážel meč.
Kolik prumerne stojí kůň : Hříbě nebo mladého neobsednutého koně koupíte za 10‒200 tisíc korun. Obsednutý a zároveň kvalitnější kůň už stojí 500 až 800 tisíc. A pokud se jedná o koně s výsledky, pohybujeme se někde na úrovni 2‒2,5 milionu korun, či dokonce ještě výše.
Jak nejlépe začít šachovou partii
Jezdce a střelce se v zahájení snažíme vyvinout rychle (nejlépe každým tahem další vyvinutí figury), aktivně (figury raději útočí než brání) a harmonicky (figury se chtějí podporovat, nechtějí si překážet). Vyvinuté figury bojují o střed, vytvářejí hrozby a kryjí hrozby soupeře.
Kůň (jezdec)
Má nejoriginálnější pohyb ze všech kamenů. Jezdec se pohybuje o dvě políčka rovně a o jedno do strany, takže do tvaru písmene L. Když jakémukoliv jezdci stojí v cestě soupeřova figurka, tak ji může přeskočit.Chovatelské dospělosti koně dosahují v závislosti na plemeni. Chladnokrevná plemena dospívají dříve – ve 2,5-3 letech u klisen, ve 3 letech u hřebců. Teplokrevná plemena dospívají o něco později – ve 3,5-4 letech u klisen, ve 4 letech u hřebců. Tělesné dospělosti dosahují koně zpravidla v 5-7 letech.
Kdo vymyslel hru šachy : Od kdy jsou známy ŠACHY – nejstarší hra světa Prý ji vynalezl moudrý učenec z Indie pře 2000 lety. Nejznámější pohádkou o počátcích šachu je o Sissovi ben Dahirovi: Mladý král Šahram nevládl národu spravedlivě. Učený Sissa ben Dahir vymyslel šachovou hru a na ní králi ukázal, že se bez lidu nemůže obejít.